Członkami Forum mogą być instytucje zajmujące się zagadnieniami pomocy społecznej, które zadeklarują pisemnie swój udział w Mazowieckim Forum Pomocy Społecznej. Instytucje reprezentowane są przez swoich przedstawicieli, którzy przedstawią upoważnienie wydane przez instytucję, której podlegają. Członek Forum ma prawo wybierać i być wybieranym do władz Forum, zgłaszać wnioski i opinie do władz Forum, korzystać z wszelkich działań Forum na zasadach ustalonych przez Forum.
Aktualny statut znajduje się na końcu strony.
POBIERZ: DEKLARACJA FORUM OPS
Koszt uczestnictwa w Forum wynosi 110 zł miesięcznie za jedną osobę. Opłata traktowana jest jako składka członkowska i pobierana jest bez względu na obecność przedstawiciela Ośrodka. Udział każdej dodatkowej osoby z Ośrodka w szkoleniu wynosi 110 zł.
Faktura obejmuje również okres wakacyjny czyli lipiec i sierpień. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o poinformowanie o tym działu finansowo-księgowego w Państwa Ośrodkach. W ten sposób unikniemy niepotrzebnych nieporozumień i telefonów do Stowarzyszenia.
Ośrodek może zrezygnować z uczestnictwa w Forum poprzez pisemną rezygnację. POBIERZ: REZYGNACJA FORUM OPS
UWAGA!!!!
Przedstawiciele Ośrodków, którzy nie są członkami Forum a są zainteresowani uczestnictwem w wybranym spotkaniu Forum są zobligowani do przesłania maila na adres ewelina@boris.org.pl (Ewelina Markowska) w którym należy wskazać osobę (imię i nazwisko), która będzie brać udział w spotkaniu oraz podać pełne dane Ośrodka (niezbędne do wystawienia faktury za udział w szkoleniu). Faktura na kwotę 300 zł za każdą osobę zostanie wystawiona po spotkaniu.
Aktualny Statut, 2024 rok
STATUT
MAZOWIECKIEGO FORUM OŚRODKÓW POMOCY SPOŁECZNEJ
przy Stowarzyszeniu Biuro Obsługi Ruchu Inicjatyw Społecznych – BORIS
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
Mazowieckie Forum Ośrodków Pomocy Społecznej, zwane dalej Forum, jest jednostką konsultacyjno-samokształceniową.
§2
Pełna nazwa Forum brzmi: Mazowieckie Forum Ośrodków Pomocy Społecznej.
Siedzibą Forum jest m. st. Warszawa.
Forum funkcjonuje przy Stowarzyszeniu Biuro Obsługi Ruchu Inicjatyw Społecznych – BORIS, zwanym dalej Koordynatorem, w Warszawie, jest jednostką autonomiczną, nie posiadającą osobowości prawnej.
CELE DZIALANIA FORUM
§3
Celem działania Forum jest:
podnoszenie poziomu i doskonalenie sprawności funkcjonowania pomocy społecznej w województwie mazowieckim;
wymiana doświadczeń oraz poszukiwanie najskuteczniejszych rozwiązań realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej;
prezentowanie opinii członków Forum, wobec innych instytucji i organizacji.
§4
Forum osiąga swe cele szczególnie poprzez:
– działalność szkoleniową;
– dyskusje problemowe;
– prowadzenie działalności informacyjnej;
– konfrontacje praktycznych możliwości realizacji zadań z obowiązującymi normami prawnymi oraz wnioskowanie zmian do odpowiednich organów;
– opiniowanie obowiązujących i projektowanych aktów prawnych;
– współpracę z innymi organizacjami i instytucjami zajmującymi się problematyką pomocy społecznej;
– wzajemne wspieranie się członków Forum poprzez wymianę doświadczeń w rozwiązywaniu problemów z zakresu pomocy społecznej.
CZŁONKOWIE
§5
Członkami Forum są instytucje zajmujące się zagadnieniami pomocy społecznej zwane dalej członkami Forum, które zadeklarują pisemnie swój udział w Mazowieckim Forum Ośrodków Pomocy Społecznej.
Instytucje reprezentowane są przez swoich przedstawicieli, którzy przedstawią upoważnienie
wydane przez instytucję, której podlegają.
§6
Członek Forum poprzez swojego przedstawiciela ma prawo:
– Wybierać i być wybieranym do władz Forum.
– Zgłaszać wnioski i opinie do władz Forum.
Ponadto członek Forum może korzystać z wszelkich działań Forum na zasadach ustalonych przez Forum.
§7
Do obowiązków członków Forum należy:
– Uczestniczenie w realizacji celów Forum.
– Przestrzeganie postanowień Statutu.
§8
Członkostwo w Forum ustaje w razie:
– Pisemnego złożenia rezygnacji z członkostwa.
§9
Na zaproszenie Zarządu w pracach Forum mogą uczestniczyć bez prawa członkostwa inne osoby nie spełniające warunków zawartych w §5.
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE
§10
Władzami Forum są:
Zebranie Ogólne członków Forum.
Zarząd Forum.
§11
Zebranie Ogólne zwoływane jest przez Zarząd przynajmniej raz w roku, lub na wniosek co najmniej 1/3 członków.
§12
1. Zarząd jest organem wykonawczym i składa się z nie mniej niż 5 członków, w tym Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego.
2. Przewodniczącego, Zastępcę Przewodniczącego i członków Zarządu wybiera Zebranie Ogólne zwykłą większością głosów, po uprzednim wyrażeniu zgody przez każdego kandydata.
3. Zarząd Forum wybierany jest na okres czterech lat.
4. Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków.
5. Zarząd może powoływać komisje problemowe oraz określać zakres i tryb ich działania.
6. Zarząd spotyka się minimum 3 razy w roku.
7. Zarząd odpowiada za bieżącą politykę Forum
8. Zarząd reprezentuje wszystkich członków Forum.
9. Zarząd współpracuje z Koordynatorem Forum.
10. Zarząd składa sprawozdanie z działalności Forum raz do roku na Zebraniu Ogólnym.
11. Zarząd na podstawie pisemnej deklaracji przyjmuje nowych członków oraz inne osoby określone w § 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§13
Zebranie Ogólne uchwala Statut Forum.
Zmiany Statutu mogą być dokonywane w trybie właściwym do jego uchwalenia.
§14
Rozwiązanie Forum następuje w drodze uchwały Zebrania Ogólnego
§15
Forum może używać pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i z pełnym adresem siedziby.
§16
Zakres i forma współpracy Forum ze Stowarzyszeniem Biuro Obsługi Ruchu Inicjatyw Społecznych – BORIS w Warszawie – zwanym dalej Koordynatorem Forum określa odrębna umowa, zatwierdzona przez Zarząd.